reklama

Moja reakcia na Windows 8

Na začiatok je potrebné uviesť, že tento blog je čisto o pocitoch obyčajného a verného užívateľa operačného systému Windows- neinformatika. Preto odborníci odpusťte mi jednoduché a netechnické vyjadrovanie a pracovníci Microsoftu ma po tomto blogu asi nebudú mať veľmi radi.Avšak Windows sprevádzam na jeho púti už od 98čky cez nepoužiteľnú Vistu, legendárnu 7čku až ku dnešnej 8čke, takže mám pocit, že sa môžem k tejto novinke vyjadriť.Je potrebné povedať, že 7čkou si ma Microsoft po Viste tak trošku "udobril" a spätne získal moje sympatie. Každý, kto bude mat k mojmu blogu pripomienky, neváhajte mi to pod blog napísať a opraviť ma.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Úvod

S veľkým napätím otváram notebook. Kontrolka bliká, najnovšie technologické dielo značky Microsoft sa postupne spúšťa.
Môžem povedať, že inštaláciu systému zvládne skoro každý, kto niekedy pracoval s počítačom a aspoň trošku sa prispôsobuje najnovším technologickým podmienkam. Toto je naozaj ľahké. Systém ponúkne dokonca možnosť , ktorú sme poznali z PC hier- inštalácia "custom" a niečo ako "auto install". Systém je nainštalovaný a ľahko sa rozbieha.
Jedna novinka však v tomto prípade je veľmi dôležitá.
Tento Windows sa nenainštaluje bez pripojenia na internet.

Microsoft SkyDrive, Microsoft Mail, Microsoft Skype, Microsoft.........

Čo ma však šokovalo a zanechalo prvé negatívne pocity je používateľské konto Microsoft. Presnejšie povedané, Windows ho od Vás chce, avšak nenúti. Ak ho nebudete mať, nič zlé sa nestane, ale nebudete môcť využívať niektoré produkty značky Microsoft, na ktorých si podla reklamných spotov zakládal svoju kvalitu. Kto však chce využiť novinku Windows8 a to je zdieľanie medzi užívateľmi a nemá vo verejnom zdieľaní problém, bez konta Microsoft sa nepohne.
Čo treba špeciálne spomenúť je skype priamo k dlaždiciam. Je to špeciálne vyvinutý Skype pre Windows8, avšak funguje len ak máte Microsoft konto. Tým používateľom , ktorí konto Microsoft odmietli, ostáva už len možnosť si stiahnuť starý známy Skype. Týmto niektoré funkcie Microsoftu strácajú význam a význam niektorých dlaždíc zaniká a sú tam úplne zbytočné. Ešteže sa dá prostredie dlaždíc voľne upravovať. Tento krok mi však prišiel ako trápne vynucovanie si klientov a násilne budovanie Microsoft komunity a trápne kopírovanie ich najväčšieho konkurenta s jabĺčkom v logu.

Na vysvetlenie tohto postoju použijem menší konkurenčný príklad. Každý kto používa Apple, používa ho preto, lebo sa mu to páči. Aj používatelia Applu majú svoje Apple konto- takzvané "Apple ID".
Užívateľ Apple však svoje "apple ID" chce používať. Sú totižto motivovaní aplikáciami, ktoré za to budú mocť využívať. V prípade Windowsu však neviem, či sú tieto aplikácie tak lákavé.

Všetky dokumenty si môžete uložiť na SkyDrive -je to niečo ako externý disk spoločnosti Microsoft.
Na ukladanie súborov na internet mám však už niekoľko rokov svoj názor. Načo ukladať niečo
do záložne, ak to môžem uložiť doma do svojej špajze a viem, že to mám pod kontrolou iba ja.



Prvé dotyky

Nie, nemám úchylný vzťah k technológiam. Ale dopredu som počul, že ak nemáte na notebooku dotykovú obrazovku, zabudnite na tento operačný systém. Ja som sa aj napriek tomuto faktu rozhodol pre Windows8 a zo začiatku som myslel, že tento faktor rozhodne nehraje nejakú veľkú rolu. Zmenilo to až navštívenie electro obchodu s možnosťou vyskúšania Windows 8 s dotykovou obrazovkou.
Po tejto návšteve som chtiac- nechtiac musel pripustiť, že Windows 8 má s dotykovou obrazovkou oveľa väčší význam.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Windows ma víta vecou, ktorú som poznal zatiaľ doteraz z reklám. Jeho dlaždice. Môžem potvrdiť, že po troške času som došiel k záveru , že sa v nich ľahko orientuje a nieje to nič ťažké. Najdôležitejšia dlaždica však je "pracovná plocha". Typická ako z Windows7. Avšak, už bez tlačidla Štart. Tlačidlo Štart nahradili práve dlaždice. Niektorým toto chýba a vyčítajú to tomuto operačnému systému,
avšak, podľa mňa je to len vec vkusu a zvyku, kto si chce nainštalovať tlačidlo Štart, môže, už sú na to programy. Osobne mi tlačidlo Štart veľmi nechýba.

Čo môže robiť užívateľovi problém, sú skratky. Tento systém sa defacto už nedá využívať bez klávesových skratiek a ak, tak len veľmi nepohodlne a ťažko. Zaujímavé sú aj skratky pohybou myši.
V tomto operačnom systéme skratky naberajú oproti ostatným na vážnosti. Ten, kto ich používal už v predchádzajúcich. Systémoch, môže sa tešiť, ten kto nie, môže sa ich naučiť veľmi ľahko.
Skratky sú v tomto systéme jednoznačné plus.

Odhady do budúcnosti

Na záver si dovolím súkromný odhad. Ak to tak pôjde ďalej, že Windows sa bude stále "centralizovať" a násilne naháňať svoje ovečky k sebe, užívatelia ktorí neotáľajú použiť väčšie finančné prostriedky na operačné systémy, ak tak ešte doteraz nespravili, prejdú k Apple. Užívatelia, ktorí sú trošku zbehlí v informačných techlológiach prejdú k Linuxu. Navyše, treba dodať, že Linux už zďaleka nieje taký komplikovaný, aby ho nemohol využívať priemerný užívateľ.
A čo ostane nám- bežným užívateľom systému a trošku možno aj fanúšikom Microsoftu ak už Windows7 bude veľmi zastaraný?
Bohužiaľ, asi nič. A toto bude Microsoft využívať. Ak však bude filozofia tejto firmy stáť len na tomto, svoju povesť už len tak ľahko neopravia.

Celkový dojem

Windows8 je príjemný a moderný operačný systém. Kto nemá nič proti zdieľaniu svojich dokumentov
na nete, odovzdávaniu ich rôznym internetovým diskom a má dotykový display, tak pre neho je Windows8 ako stvorený. Ak však ho ešte nemáte kúpený, počkal by som, kým bude kompatibilný so všetkými programami. Ušetrí vam to veľa škripu zubami nad tým, že na vašom drahom novom kúpenom systéme pre ktorý ste obetovali aj trocha sytémových požiadaviek nejde až tak všetko.
Osobne som celkom rád, že výrobca notebooku k "osmičke" dodal zdarma aj "sedmičku".

Pavol Kupko

Pavol Kupko

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

VŠ zahraničný študent. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu